A divat körül gyakran keringenek olyan sztereotípiák, miszerint divatosak csak az "elit" emberek, a gazdagok lehetnek, azok akiknek idejük engedi. A Sapeur-ök az élő példa, akik megcáfolják ezeket a tévhiteket.
Az élet nem igazán ad sok választási lehetőséget számunkra. Életünkben a legfontosabb dolgok már előre eldőlnek... Vagy mégse? A Guinness reklámban szereplő Sapeur-ök története pont az ellenkezőjét mutatja be nekünk. A Kongói Demokratikus Köztársaság Brazzaville lakói nem mindennapiak. Az egyszerű munkások nagyszerű stílusérzékkel rendelkeznek, amit természetesen meg is mutatnak, kortól függetlenül. Stílusukhoz inspirációt a francia divatból merítik, főleg az 1920-as évekből.
Mindennapi életükben földművesek, taxi sofőrök, ácsok, tehát egyszerű dolgos emberek. Amikor vége a munkanapnak, átváltoznak. A helyi közösségükben nagy pozitívumnak számítanak, inspirációt nyújtanak mások, valamint egymás számára. A jó megjelenés több mindent szimbolizálhat, a Sapeur-öknél békét és becsületet jelent. Tisztelettudók, erőszakmentesek, jól neveltek, kiknek hozzáállásuk és magatartásuk mindannyiunk számára példaértékű lehet.
Az egyik Sapeur, Hassan azt mondja, Sapeur-nek lenni, olyan mintha sztár lenne. Ha egy jól öltözött férfi végigsétál az utcán, az emberek elfelejtik gondjaikat. A Sapeur filozófia egyszerű: "Ha nincs is pénz a zsebemben, csak öltönyre és nyakkendőre van szükségem, hogy jól érezzem magam."
Egy rövid dokumentum film a Sapeur-ökről:
A Guinness reklám:
Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!